Запрошуємо до співпраці всіх, хто зробив ставку на якість!
Про ДП "Рівнестандартметрологія"
   - історія
   - контакти та структура
Метрологія
Сертифікація
   - сертифікація СУ
   - сертифікація
     продукції та послуг
Оцінка відповідності технічним регламентам
Науково-технічний центр
   - попоредження про вилучення ТУ
   - перевіряння технічних умов
Випробувальний центр
   - технічний огляд транспортних засобів
Системи управління якістю
Фонд нормативних документів
Обласна дегустаційна комісія
Семінари
Законодавча база
Конкурси
Публікації у ЗМІ
Державні закупівлі
Зворотній зв'язок
Публічна інформація
Запобігання корупції

Відбувся семінар-практикум на тему
"Вимоги нормативно-правових актів, національних (міждержавних) та інших
правових документів при наданні послуг у сфері ресторанного господарства"

Сьогодні послуги громадського харчування пропонує незліченна кількість кафе та ресторанів. Та на жаль не всі вони гарантують якість цих послуг. Незабаром в Україні відбудеться важлива подія - Євро-2012. Рівненщина - транзитна область на шляху пересування вболівальників. Гідно представити нашу область перед іноземними гостями - спільне завдання і органів влади, і підприємців. Успішність його виконання залежить від багатьох чинників, найважливіший з яких - забезпечення якісними послугами розміщення та харчування. Ознайомити суб'єктів підприємницької діяльності з вимогами державних стандартів та законодавчих актів, обговорити проблемні питання, підказати шляхи їх вирішення - з такою метою 27 вересня науково-технічний центр ДП "Рівнестандартметрологія" організував проведення семінару-практикуму на тему: "Вимоги нормативно-правових актів, національних (міждержавних) та інших правових документів при наданні послуг у сфері ресторанного господарства".

Розпочав захід заступник генерального директора ДП "Рівнестандартметрологія" Микола Євчук. Він привітав усіх присутніх та висловив упевненість, що почута на семінарі інформація стане у нагоді слухачам.

Актуальність питання підвищення якості та безпеки при наданні послуг у сфері ресторанного господарства обґрунтувала начальник науково-технічного центру Галина Тарасюк. Вона наголосила, що підприємства ресторанного господарства обслуговують досить різноманітний контингент відвідувачів - вітчизняних та іноземних, організованих та індивідуальних. Для кожної категорії споживачів потрібні особливі методи, прийоми обслуговування.

Особливу увагу працівники підприємств ресторанного господарства повинні приділяти питанню якості і безпеки харчування. Адже неякісні харчові продукти є причиною багатьох небезпечних захворювань. Спалахи інфекцій, спричинених харчовими продуктами, можуть зруйнувати торгівлю та туризм, привести до втрат прибутків, спричинити судові процеси.

Продовольча безпечність означає, що держава повинна гарантувати виконання вимог з безпеки харчових продуктів і сировини. А тому в доповіді Галини Тарасюк були детально проаналізовані заходи щодо якості та безпечності сільськогосподарської та харчової продукції згідно з Законодавством України.

Про вимоги державних стандартів при виготовленні та реалізації продукції закладами ресторанного господарства розповіла керівник сектору із стандартизації науково-технічного центру Алла Павельчук.

Вона детально розглянула вимоги, викладені у національних стандартах на молочні, м'ясні, ковбасні, рибні вироби.

Особливо уважно присутні слухали інформацію про вхідний контроль харчової продукції, адже це питання - досить проблемне для рестораторів. Фахівець із стандартизації порадила їм перш за все звертати увагу на маркування харчових продуктів. Алла Павелчук ознайомила слухачів із вимогами нового Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів, який набув чинності 25 лютого 2011 року.

Також вона розповіла як зробити правильний вибір при закупівлі молочної , ковбасної продукції. Доповідач пояснила працівникам ресторанного господарства особливості розроблення і затвердження технологічної документації на фірмові страви.

З цікавістю присутні ресторатори слухали виступ Ірини Удовиченко, начальника відділу контролю безпеки продовольчого та непродовольчого ринків Рівненського обласного управління у справах захисту прав споживачів. Вона зупинилася на основних положеннях Закону України "Про захист прав споживачів" та постанови Кабінету міністрів України "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення". Ірина Удовиченко розповіла, що суб'єкти господарської діяльності повинні мати санітарний журнал, особові медичні картки працівників, журнали реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці, книгу відгуків та пропозицій, а також журнал реєстрації перевірок. Зокрема, вона зазначила, що керівники закладів громадського харчування зобов'язані не лише переглядати книгу відгуків, а й зазначати, які заходи були здійснені відповідно до запису клієнта. Також доповідач закцентувала увагу на обов'язку забезпечувати наявність продукції, зазначеної у меню, прейскуранті. Ситуація, коли страва вказується у меню, але у закладі її не готують - недопустима. Ірина Удовиченко повідомила присутніх, що за 9 місяців поточного року до Управління захисту прав споживачів надійшло 28 скарг на роботу закладів громадського харчування. Вона розповіла які повноваження мають фахівці УЗПС та як здійснюються перевірки.

Продовжила семінар Галина Палиця, начальник випробувального центру ДП "Рівнестнадартметрологія". Вона доповіла про лабораторний контроль якості та безпеки хлібобулочних, кондитерських виробів та м'ясних напівфабрикатів. Присутні дізналися, що розробляючи технологічну документацію на фірмові страви, кулінарні та борошняні кондитерські вироби, необхідно обов'язково провести лабораторні дослідження продукції за бактеорологічними показниками.

Людмила Пижова, інженер відділу сертифікації ДП "Рівнестандартметрологія" розкрила питання сертифікації харчової продукції та оформлення документації на сертифіковану продукцію. Вона ознайомила із правилами сертифікації послуг харчування та порядком здійснення цієї процедури. Особливо цікаво та корисно присутнім рестораторам було почути про недоліки, які найчастіше виявляються при проведенні сертифікаційних робіт. Зокрема, фахівець радила звернути увагу на оформлення технологічної документації, санітарний стан працівників, наявність термометрів для контролю температурних показників при зберіганні продукції, дотримання товарного сусідства у холодильному обладнанні тощо.

Про основні вимоги з метрологічного забезпечення підприємств ресторанного господарства розповіла Ольга Закладна, головний метролог ДП "Рівнестандартметрологія". Вона пояснила присутнім вимоги Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність щодо складання, затвердження та погодження переліків повірки та графіків калібрування ЗВТ". Ця інформація була дуже актуальною для суб'єктів ресторанного господарства , адже Порядок провадження торговельної діяльності і правил торговельного обслуговування доповнено нормою про те, що засоби вимірювальної техніки у торгівельній діяльності дозволяється застосовувати лише за умови наявності повірочного тавра.

Завершила семінар інженер із стандартизації Тетяна Дубич доповіддю про забезпечення конкурентних переваг підприємств харчової галузі за рахунок розроблення та впровадження систем управління.

Отже, представники ресторанного бізнесу, побувавши на семінарі-практикумі на тему "Вимоги нормативно-правових актів, національних (міждержавних) та інших правових документів при наданні послуг у сфері ресторанного господарства" отримали цікаву інформацію та корисні роздаткові матеріали. Тож сподіваємося, що якість послуг ресторанів Рівненщини відповідатиме найвищим стандартам.

33028 м.Рівне, вул. Замкова, 31. тел./факс (0362)26-38-93, E-mail: poshta@csmc.rv.ua

Copyright © 2004-2011, ДП "Рівнестандартметрологія"

Web masters: Hrihoriy Balashov & Valeriy Kalendar

Поновлено: 28.09.2011