Запрошуємо до співпраці всіх, хто зробив ставку на якість!
Про ДП "Рівнестандартметрологія"
   - історія
   - контакти та структура
Метрологія
Сертифікація
   - сертифікація СУ
   - сертифікація
     продукції та послуг
Оцінка відповідності технічним регламентам
Науково-технічний центр
   - попоредження про вилучення ТУ
   - перевіряння технічних умов
Випробувальний центр
   - технічний огляд транспортних засобів
Системи управління якістю
Фонд нормативних документів
Обласна дегустаційна комісія
Семінари
Законодавча база
Конкурси
Публікації у ЗМІ
Державні закупівлі
Зворотній зв'язок
Публічна інформація
Запобігання корупції

Анатолій Камінський: «Через якість- до кращого життя!»

10 жовтня в Україні відзначається День стандартизації та метрології – професійне свято фахівців, які стоять на варті якості, захищаючи інтереси споживачів та підтримуючи добросовісних виробників. Про стан сучасного споживчого ринку та те, як довести якість вітчизняної продукції та послуг до еталону, - у розмові з генеральним директором ДП «Рівнестандартметрологія» Анатолієм Камінським.

- Анатолію Івановичу, підприємство, яке Ви очолюєте, має славну історію та поважний вік – більше 70 років. Як змінилася його роль у сьогоденні?

- Історія нашого підприємства почалась ще у 1939 році із створення Рівненської контрольної лабораторії по вимірювальній техніці. Тоді воно займалося лише метрологічною діяльністю, тобто забезпеченням єдності вимірювань на теренах області. З часом додались ще функції у сфері стандартизації та сертифікації, було створено потужний випробувальний центр. Нині ДП «Рівнестандартметрологія» поєднує дві важливі місії – підтримка вітчизняних виробників і водночас захист споживачів від неякісної продукції. У своїй сфері діяльності підприємство входить у п’ятірку найкращих в Україні.

- У чому полягає Ваша підтримка виробників?

-Наприклад, щоб розпочати власний випуск чи то харчової, чи то промислової продукції, необхідно знати її «рецепт», технологію виробництва, вимоги до кінцевого продукту, його стандарти. Усі ці «таємниці» розкривають у науково-технічному центрі Державного підприємства «Рівнестандартметрологія». Тут створений потужний фонд нормативних документів. Фахівці із стандартизації надають методичну, консультаційну, практичну допомогу з розробки, погодження та реєстрації технічних умов та іншої документації, необхідної для виготовлення продукції.

Маємо потужний метрологічний центр, у якому здійснюють повірку, тобто визначення придатності до застосування різноманітних приладів – від звичайних ваг до високотехнологічного обладнання. Наш метрологічний центр займається повіркою та калібруванням цих засобів, здійснює державні контрольні випробування, їх державну метрологічну атестацію, атестацію вимірювальних лабораторій, погодження переліків засобів вимірювальної техніки тощо. За останні роки діяльність метрологічної служби значно розширилась. Ми зайнялися повіркою барометрів та люксметрів, цифрових фотометрів, алкотестерів, кондуктометрів, засобів офтальмологічного призначення та багато іншого. Метрологічний центр повністю забезпечує потреби господарюючих суб’єктів області у галузі метрології. Щорічно підприємства та організації області надавали на повірку, калібрування, атестацію близько 220 тис. одиниць засобів вимірювальної техніки, а вже за 6 місяців 2012 року кількість повірених засобів вимірювальної техніки збільшилась майже в півтора рази.

Багато підприємців не лише Рівненської області, а й усього західного регіону звертаються у наш випробувальний центр. Його сучасна база дозволяє проводити фактично усі види випробувань як харчової продукції, так і обладнання, будівельних матеріалів, тощо.

Ми завжди готові підставити плече виробникам, які дбають про високу якість. Наведу такий приклад: нещодавно Центром незалежних споживчих експертиз “ТЕСТ” була опубліковано результати досліджень твердого сиру українських виробників. Для наших фахівців було дивним те, що продукція ТОВ «Радивилівмолоко» і ТОВ «Укрмолпродукт» отримала негативні оцінки. Продукція цих підприємств користується широкою популярністю в області, і ми їх знаємо як добросовісних виробників, оскільки постійно здійснюємо випробування їхньої продукції у нашій лабораторії і ще жодного разу нарікань на якість не було. Ми зв’язалися з контактною особою центру експертиз “ТЕСТ” і з’ясували, що при закупці випробувальних зразків експерти не поцікавились супровідним документами, а тому довіряти результатам тих досліджень не можна. У відповідь ми опублікували інформацію, у якій висловили свої сумніви щодо обєктивності висновків центру експертиз «ТЕСТ».

- Як ще сприяєте розвитку вітчизняних виробників?

- Зрештою, ми проводимо Всеукраїнський конкурс якості продукції (товарів, робіт та послуг) «100 кращих товарів України», який дає можливість підприємствам, які дбають про високий рівень якості, гучно заявити про себе на всю країну.

- А з іноземними підприємствами співпрацюєте?

- Так, адже товари, які реалізуються в Україні, сертифікуються незалежно від того, хто є їхнім виробником. У сертифікаційний центр часто звертаються перевізники, які доставляють товари з-за кордону. Також наші фахівці проводили сертифікаційні роботи на підприємствах Великобританії, Німеччини, Данії, Польщі, Австрії, Чехії, Угорщини та інших країн. Зазначу, що здобути авторитет серед європейських виробників – не просто, проте нашому підприємству це вдалося.

- Анатолію Івановичу, що потрібно вітчизняним виробникам, щоб все ж відчинити «вікно у Європу»? Чи є перспектива підкорити європейський ринок?

- Вступ України до СОТ та її наміри щодо тіснішої інтеграції з ЄС зумовлюють необхідність адаптувати нашу систему технічного регулювання до міжнародних та європейських підходів. Великою проблемою для сьогодення України є повільний процес гармонізації національних стандартів із європейськими. У нашій державі досі використовують стандарти, які було розроблено ще за Радянського Союзу. А вони не відповідають міжнародним стандартам та стримують впровадження нових підходів та технологій. Окрім того, європейський ринок вимагає наявності у виробників сучасних систем управління якістю. Такі системи розробляють та сертифікують у ДП «Рівнестандартметрологія». І можу сказати, що вже більше 40 підприємств Рівненщини мають запроваджені системи управління якістю.

- Масштаби вашої діяльності виходять за межі України – співпрацюєте і з вітчизняними, і з іноземними підприємствами. А пересічні споживачі звертаються до Вас?

- Звичайно. Споживачі звертаються до нас для проведення метрологічних досліджень, перевірки якості тієї чи іншої продукції.

- З якими питаннями приходять найчастіше?

- Споживачам часто доводиться мати справу із повіркою лічильників. Вони мають бути обов’язково повірені, адже підпадають під сферу державного метрологічного нагляду. Лічильники води повіряють 1 раз на три роки, електролічильники – раз на 4-8 років, у лічильників газу – міжповірочний інтервал різний залежно від виду лічильника. Обов’язки з проведення повірки водолічильників покладаються на водопостачальне підприємство, а газового лічильника – відповідно на газопостачальне підприємство. Тож звідти і повідомляють споживачу, коли прийдуть знімати лічильник для повірки. Іноді споживачі скаржаться на нас, що не зняли вчасно лічильник для повірки. Але ми не знімаємо лічильники. Це робить постачальне підприємство, а ДП «Рівнестандартметрологія» відповідає лише за факт та результати повірки. Буває, що абонетська служба постачального підприємства прострочує повірочний термін. Покази лічильника в такому випадку можуть бути вже неправильними. Тож іноді повірники бракують такі лічильники, а споживачі висловлюють обурення нам, хоча нашої вини у цьому нема.

Захист споживача є пріоритетом нашої діяльності. Сьогодні немає такої галузі, якої б не стосувалася метрологія, адже різноманітні прилади та техніка оточують нас скрізь, відіграють суттєву роль у житті кожної людини. Ми повіряємо і ваги на ринку, і медичне обладнання у лікувальних закладах, і колонки та мірники на АЗС та багато іншого. Ми дбаємо про те, щоб споживач був захищений від недостовірних вимірювань в усіх сферах.

- А як споживач може дізнатися чи повірений прилад?

- Споживач має повне право вимагати паспорт або свідоцтво, які засвідчують повірку приладів. А купуючи продукти на ринку варто звернути увагу, чи опломбована вага.

- Анатолію Івановичу, багато-хто нарікає на низьку якість продуктів харчування. Що ви скажете з цього приводу, зокрема про продукцію, що виготовляється на Рівненщині?

- Наведу вам кілька фактів. За 9 місяців Випробувальний центр ДП «Рівнестандартметрологія» перевірив близько 800 зразків харчової продукції. Із них майже 11% не відповідало вимогам нормативної документації. На перший погляд – цифра незначна, але вона не може характеризувати увесь споживчий ринок, адже не вся продукція, що реалізується у торговій мережі, проходить випробування. На мою думку, на стан якості продуктів харчування негативно вплинуло суттєве скорочення переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації. Проте зазначу, що все ж на Рівненщині є багато виробників, які здійснюють добровільну сертифікацію. Таким чином вони підтверджують якість своєї продукції.

-Які «огріхи» виробників найчастіше виявляєте під час випробувань?

- Сьогодні виробники часто зловживають надмірним використанням консервантів, підсилювачів смаку, барвниками. За останні 9 місяців випробувальний центр виявив близько 20 зразків ковбасних виробів, які не відповідали вимогам нормативних документів за завищеним вмістом вологи, нітриту, крохмалю, невідповідністю за мікробіологічними показниками. У молочній продукції порушувалися норми через використання немолочного жиру, занижений вміст жиру і, знову ж таки, за мікробіологічними показниками. В борошні та макаронних виробах виявляли занижений вміст клейковини, а в крупах – наявність домішок, тощо. Зауважу, що галузь акредитації Випробувального центру ДП «Рівнестандартметтрологія» налічує понад 1000 показників.

- Що порадите споживачам?

- Уважно читайте етикетку. Багато може розповісти навіть назва продукту – наприклад, є різниця між «маслом» і «спредом», «сиром» та «сирним продуктом». «Масло» і «сир» - продукти, виготовлені із молочної сировини, а «спред» та «сирний продукт» - мають додавання рослинних жирів. Варто пам’ятати, що інгредієнти у складі продукту вказуються у порядку спадання, тобто переважаючий складник вказується першим. Чим коротший термін придатності продукту – тим краще, адже це свідчить про меншу кількість консервантів. Дуже важливо, щоб українські споживачі навчилися відстоювати свої права, не соромилися вимагати у продавців документи, які підтверджують якість продукту. До цього треба привчати і дітей, ще з малечку. ДП «Рівнестандартметрологія», усвідомлюючи важливість формування культури споживання, щороку проводить конкурс дитячого малюнку «Я хочу жити у якісному світі». Цей конкурс має на меті формування у наймолодших споживачів асоціативного уявлення про якісну та безпечну продукцію. Адже поставити заслін неякісній продукції – спільне завдання всього суспільства.

- Анатолію Івановичу, ДП «Рівнестандартметрологія» - одне із найкращих підприємств у своїй системі. В чому секрет успіху?.

-Ми намагаємось іти в ногу з часом. Постійно вкладаємо значні інвестиції у оновлення еталонної бази, закуповуємо новітнє обладнання, працюємо над розширенням галузі акредитації. Ми робимо усе можливе для того, щоб наші виробники були конкурентоспроможними на світовому ринку, а споживачі почувались захищеними. У цьому нас підтримує і обласна влада в особі голови облдержадміністрації Василя Берташа та голови обласної ради Юрія Кічатого. Важливий фактор успіху ДП «Рівнестандартметрологія» – це колектив. Тут працюють висококваліфіковані фахівці – метрологи, інженери із стандартизації, хіміки, мікробіологи, бактеріологи. Вони постійно підвищують рівень кваліфікації, проходять курси, семінари. Тож, на останок хочу привітати увесь колектив ДП «Рівнестандартметрологія» та усіх, хто доклав своїх зусиль до розвитку системи стандартизації та метрології, із професійним святом та побажати здоров’я, натхнення, добробуту.

Газета "Вісті Рівненщини" №41 5.10.2012

33028 м.Рівне, вул. Замкова, 31. тел./факс (0362)26-38-93, E-mail: poshta@csmc.rv.ua

Copyright © 2004-2011, ДП "Рівнестандартметрологія"

Web masters: Hrihoriy Balashov & Valeriy Kalendar

Поновлено: 19.12.2011